söndag, oktober 19, 2008

Helgpyssel!

Å så var det söndag igen och en lång härlig arbetsvecka framför sig-hm. Känner mig inte jättepigg kan jag medge efter ca 5 veckor lång förkylning som fortfarande sitter i. Inte så att jag är jättesjuk med just bara sådär så att man känner av det. Örk! I vilket fall som helst så inleddes helgen med att jag och Leo hade vår lediga fredag och på eftermiddagen hade jag ett fotojobb där jag fotade en mamma och två barn. Det gick bra och jag kände mig nöjd. Kunde inte förstå sedan i lördags varför jag hade så ont i lår och rumpa-tills jag kom på hur jag ser ut när jag fotar :) Man står i alla möjliga konstiga vinklar och ställningar-allt för att hitta bästa vinkeln på fotot. Ibland har man hela ansiktet nertryckt i marken-det måste se otroligt kul ut för dem man fotar *LOL*. Måste nog börja träna lite mer tror jag när man får träningsvärk tom för sånt här. Så nu har det mest blivit fotoredigering i helgen. Men lite pyssel har jag hunnit med också. I lördags hade vi kul hela familjen när vi kletade in fötterna med svart stämpeldyna allihopa och gjorde ännu en canvastavla-denna gången med fotavtryck! Tja-kul var det och jag kommer att småle varje gång jag ser denna på väggen-för kul hade vi :)
fottavla
Idag har Leo varit på 4-års kalas hos kompisen Lava. Så jag gjorde en present till henne. Inte så roligt för henne kanske-men de får ju så mycket leksaker ändå-så jag gjorde tavla och kort.
lava-tavlakortpaket
Ha en bra vecka allihopa - har massa roliga idéer att pyssla med i veckan :)

4 kommentarer:

petrified in pink (Petra) sa...

Vilken kul idé med fotavtrycken, det blev jätteläckert!

Anonym sa...

Fina grejer du!
;-)

Har gjort en liknade tavla med Jakobs hand o fot med brun stämpelfärg.
Men den där familjevarianten skall jag kanske ta och sno ideén av. Om det är okej ;)

Hoppas förkyldningen ger med sig... känner igen det där allt för väl! (är inne på min 6:e vecka)

Ha en skön vecka nu!

Sofia sa...

Jag tror Lava blev jätteglad för den fina bilden! Underbar present med massa jobb och tanke bakom. Skulle vilja hinna göra så själv, men med tre barn och en aldrig sinande ström av kalas hinns det inte med. Tack för en inspirerande blogg.
/Sofia i Paraguay som inte kommenterar så ofta men som gärna tittar inoch inspreras

Anonym sa...

Wow vilken rolig idé med fotavtrycken! Blev jättesnyggt!
Här är vi 5 i familjen...så det blir nog kanske lite "too much" med 5 fötter *LOL*
/ Heidi
www.scrapnstuff.blogg.se